Oddział Spraw Obronnych i Ochrony Ludności
Kierownik Oddziału Spraw Obronnych i Ochrony Ludności
pok. 128
tel. 91 4303 391
fax. 91 4303 372
e-mail: rszydlowski@szczecin.uw.gov.pl
stanowisko pracy do spraw planowania przygotowań i realizacji zadań obronnych oraz szkolenia obronnego
pok. 133; tel. 91 4303 673
stanowisko pracy do spraw stanowisk kierowania, kwalifikacji wojskowej oraz przygotowań obronnych w ochronie zdrowia
pok. 133; tel. 91 4303 638
stanowisko pracy do spraw militaryzacji, ochrony obiektów oraz zabezpieczenia potrzeb sił zbrojnych
pok. 133; tel. 91 4303 672
stanowisko pracy do spraw planowania przygotowań i realizacji zadań ochrony ludności oraz utrzymania i wyposażenia wojewódzkiego magazynu obrony cywilnej oraz przeciwpowodziowego
pok. 124; tel. 91 4303 730
stanowisko pracy do spraw ewakuacji ludności i infrastruktury technicznej obrony cywilnej oraz kontroli zarządczej i Lokalnego Administratora Danych Osobowych
pok. 124; tel. 91 4303 372
serwis i pracownia kalibracji przyrządów /”Z”/ - stanowisko pracy do spraw konserwacji sprzętu łączności radiowej oraz konserwacji i kalibracji sprzętu dozymetrycznego
pok. 014; tel. 91 4303 262
Wojewódzki Magazyn Sprzętu OC i ppow. - kierownik magazynu
m. Lubieszyn; tel. 91 430 3653
Wojewódzki Magazyn Sprzętu OC i ppow. - stanowisko pracy do spraw przyjmowania, magazynowania i wydawania sprzętu z magazynu obrony cywilnej i przeciwpowodziowego
m. Lubieszyn; tel. 91 430 3656
DO ZADAŃ ODDZIAŁU SPRAW OBRONNYCH i OCHRONY LUDNOŚCI należy prowadzenie spraw dotyczących:
- tworzenia warunków organizacyjnych i technicznych do planowania i realizacji zadań obronnych wykonywanych w województwie;
- opracowywania i aktualizowania planu operacyjnego funkcjonowania województwa w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny oraz nadzoru nad opracowywaniem takich planów przez organy samorządu terytorialnego i jednostki organizacyjne, na które nałożono zadania obronne;
- opracowywania programu i kwestionariusza pozamilitarnych przygotowań obronnych;
- planowania i realizacji w województwie zadań w zakresie przygotowania i wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa oraz organizacja współdziałania w tym zakresie z organami samorządowymi i innymi jednostkami organizacyjnymi realizującymi zadania obronne;
- organizowania współdziałania organów samorządowych, podmiotów leczniczych i innych jednostek organizacyjnych w planowaniu i realizacji zadań w ochronie zdrowia na potrzeby obronne państwa;
- organizowania systemu stałych dyżurów w województwie na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa;
- przygotowania stanowisk kierowania Wojewody oraz koordynowania przedsięwzięć w tym zakresie podejmowanych przez jednostki samorządu terytorialnego i kierowników wojewódzkiej administracji zespolonej;
- organizowania, koordynowania i sprawowania nadzoru nad przygotowaniami gospodarczo-obronnymi przez organy wojewódzkiej administracji rządowej, samorządu terytorialnego, jednostki organizacyjne podporządkowane oraz nadzorowane przez Wojewodę, w tym przez przedsiębiorców;
- zabezpieczenia mobilizacyjnego rozwinięcia Sił Zbrojnych w zakresie akcji kurierskiej oraz koordynowania w województwie zadań w dotyczących planowania i nakładania obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych;
- zabezpieczenia realizacji zadań w stosunku do wojsk sojuszniczych wynikających z obowiązku państwa – gospodarza (Host Nation Support -HNS);
- organizowania i przygotowania do przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej w województwie, w tym sprawowanie bieżącego nadzoru nad jej przebiegiem, opracowaniem sprawozdań po jej zakończeniu, ponadto opracowania zarządzeń Wojewody powołujących wojewódzkie i powiatowe komisje lekarskie, a także opracowanie wojewódzkiego planu kwalifikacji wojskowej;
- zapewnienia przeprowadzenia specjalistycznych badań dla potrzeb komisji lekarskich;
- planowania, tworzenia i nadzoru nad formowaniem i przygotowaniem do działania jednostek przewidzianych do militaryzacji;
- obszarów, obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie oraz prowadzenia ich ewidencji;
- obiektów szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa państwa oraz szczególnej ich ochrony i prowadzenia ich ewidencji;
- wykonywania czynności związanych z realizacją zadań Wojewody wynikających z wprowadzenia stanu wojennego;
- rozpatrywania odwołań od decyzji administracyjnych wydanych przez wójtów, burmistrzów, prezydentów miast o nałożeniu obowiązku wykonania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony;
- planowania i prowadzenia kontroli w zakresie:
- zadań obrony cywilnej realizowanych przez szefów obrony cywilnej powiatów,
- wykonywania zadań obronnych, realizowanych przez wydziały urzędu wojewódzkiego, wojewódzką administrację zespoloną, jednostki samorządu terytorialnego, przedsiębiorstwa i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne realizujące zadania obronne nałożone na Wojewodę;
- kierowania i koordynacji przygotowań oraz realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej na terenie województwa, a także ustalania zadań w tym zakresie dla szefów obrony cywilnej powiatów;
- współpracy z terenowymi organami administracji wojskowej;
- dokonywania oceny stanu przygotowań obrony cywilnej województwa;
- opracowywania, aktualizacji i wdrażania planu obrony cywilnej województwa oraz uzgadniania powiatowych planów obrony cywilnej;
- opracowania programów i planów szkolenia obronnego w województwie oraz koordynowanie ich opracowania w jednostkach samorządu terytorialnego i w jednostkach organizacyjnych realizujących zadania obronne;
- uzgadniania wojewódzkiego i powiatowych planów ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych;
- sporządzania wieloletnich i rocznych planów działania województwa w zakresie obrony cywilnej oraz uzgadniania rocznych planów działania powiatów;
- koordynowania, planowania i organizowania wojewódzkich szkoleń i ćwiczeń w zakresie:
- spraw obronnych i obrony cywilnej prowadzonych na szczeblu wojewódzkim,
- dyrektorów wydziałów Urzędu oraz starostów powiatu na wyższych kursach obronnych,
- udzielanie pomocy merytorycznej w zakresie opracowywanie planów i treningów i ćwiczeń jednostkom samorządu terytorialnego;
- przygotowania i zapewnienia działania pod względem techniczno-finansowym wojewódzkiego systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności o zagrożeniach;
- ustalania wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie wojewódzkiego planu obrony cywilnej;
- tworzenia i przygotowywania do działań wojewódzkich jednostek organizacyjnych obrony cywilnej;
- koordynowania przygotowań i organizacji do ewakuacji (przyjęcia) II i III stopnia ludności, zwierząt gospodarskich oraz mienia na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na obszarze województwa;
- koordynowania procesu szacowania strat w infrastrukturze technicznej jednostek samorządu terytorialnego powstałych na skutek zdarzeń noszących znamiona klęsk żywiołowych i uruchamiania środków finansowych z budżetu państwa na likwidację ich skutków;
- koordynowania, planowania i zapewnienia środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności;
- koordynowania działalności organów samorządu terytorialnego w zakresie zapewnienia ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem;
- wyznaczania zakładów opieki zdrowotnej zobowiązanych do udzielania pomocy medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności oraz nadzorowanie przygotowania tych zakładów do niesienia pomocy;
- koordynowania zapewnienia dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych;
- koordynowania i zabezpieczenia środków łączności radiowej systemu kierowania i zarządzania Wojewody;
- zaopatrywania jednostek organizacyjnych obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany sprzętu oraz środków technicznych;
- współpracy z pełnomocnikiem wojewody do spraw ratownictwa medycznego i z terenowymi organami administracji wojskowej w zakresie dotyczącym realizowanych zadań obrony cywilnej;
- opiniowania aktów prawa miejscowego w zakresie dotyczącym obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej;
- planowania i organizacji pracy Wojewódzkiej komisji ds. szacowania strat powstałych w infrastrukturze technicznej jednostek samorządu terytorialnego na skutek zdarzeń noszących znamiona klęsk żywiołowych;
- gospodarki finansowej i materiałowo-technicznej, w tym:
- planowania i realizacji środków finansowych na wydatki bieżące, majątkowe i dotacje na zadania realizowane przez wydział w zakresie: zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej, spraw obronnych, ratownictwa medycznego i systemu powiadamiania ratunkowego,
- zagadnień związanych z planowaniem, rozbudową i funkcjonowaniem infrastruktury technicznej dla potrzeb zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych,
- zaopatrywania organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej,
- gospodarowania rzeczowymi składnikami majątku ruchomego będącego w użytkowaniu wydziału,
- zapewnienia warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, uwierzytelniania dozymetrycznych przyrządów pomiarowych, remontu i wymiany sprzętu, środków technicznych i umundurowania służącego wykonywaniu zadań obrony cywilnej;
- wyposażania i utrzymywania wojewódzkiego magazynu przeciwpowodziowego.
Zobacz również artykuły:
Lista załączników: