2011-06-24
Zmiany w nazewnictwie miejscowości i obiektów fizjograficznych
Wnioski w w/w sprawach organy gmin przedkładają ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej za pośrednictwem Wojewody Zachodniopomorskiego.
Udokumentowany wniosek powinien zawierać:
- uchwałę rady gminy w sprawie wystąpienia o ustalenie, zmianę lub zniesienie urzędowej nazwy, wraz z uzasadnieniem,
- w przypadku obiektu fizjograficznego – także opinie zarządów województw, na których terenie obiekt się znajduje,
- omówienie wyników konsultacji przeprowadzonych z mieszkańcami miejscowości, której wniosek dotyczy,
- opinię starosty powiatu, na którego terenie jest położona miejscowość lub obiekt fizjograficzny, jako właściwego w sprawach geodezji i gospodarki gruntami,
- mapę topograficzną z zaznaczonymi granicami miejscowości, jej części lub obiektu fizjograficznego, będących przedmiotem wniosku, informację o kosztach finansowych proponowanej zmiany.
Wojewoda, nie później niż w ciągu 30 dni od otrzymania wniosku, przekazuje go ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej, dołączając swoją opinię.
Termin składania wniosków do ministra
31 marca roku poprzedzającego rok, w którym ma nastąpić ustalenie, zmiana lub zniesienie urzędowej nazwy.
Podstawa prawna
ustawa z dnia 29 sierpnia 2003 r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych (Dz. U. Nr 166, poz. 1612).