2012-04-21
Kościoły i związki wyznaniowe
-
Wydanie potwierdzenia odbioru powiadomienia o uzyskaniu osobowości prawnej przez instytucję kościelną
-
Wydanie zaświadczenia o posiadaniu osobowości prawnej przez instytucję kościelną
-
Wydanie potwierdzenia odbioru powiadomienia władz kościelnych o uzyskaniu przez instytucję kościelną osobowości prawnej, zmianie nazwy i siedziby kościelnej osoby prawnej oraz o zmianie jej granic, połączeniu, podziale i zniesieniu kościelnej osoby prawnej, o powołaniu i odwołaniu osoby sprawującej funkcje organu osoby prawnej
Wymagane dokumenty
Pisemne powiadomienie:
- o uzyskaniu przez instytucję kościelną osobowości prawnej (Załącznik nr 1) wraz z załącznikami:
- dekret lub uwierzytelniona kopia dekretu władzy kościelnej powołującej osobę prawną, podpisany przez biskupa diecezjalnego i kanclerza kurii (notariusza) lub wyższego przełożonego zakonnego i sekretarza kurii zakonnej - opatrzone pieczęcią,
- niezbędne dane identyfikacyjne nowej osoby prawnej (Załącznik nr 2);
- o zmianach dotyczących nazwy i siedziby kościelnej osoby prawnej oraz o zmianie jej granic;
- o połączeniu, podziale i zniesieniu kościelnej osoby prawnej;
- o powołaniu i odwołaniu osoby sprawującej funkcje organu osoby prawnej, podając jej imię i nazwisko, obywatelstwo oraz miejsce zamieszkania.
Opłaty
Brak
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia złożenia powiadomienia.
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców - pokój 17.
Komórka odpowiedzialna za załatwienia sprawy
Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, Oddział Spraw Obywatelskich – pokój 14,
tel. 91 4303-462, 91 4303-292,
codziennie w godz. 8:00-15:00.
Wydanie zaświadczenia o posiadaniu osobowości prawnej przez instytucję kościelną lub inny związek wyznaniowy, lub/i o sprawowaniu funkcji organu osoby prawnej kościelnej jednostki organizacyjnej lub związku wyznaniowego
Wymagane dokumenty
- Pisemny wniosek o wydanie zaświadczenia o posiadaniu osobowości prawnej lub/i
o sprawowaniu funkcji organu osoby prawnej przez instytucję kościelną (Załącznik nr 3), - Dowód wniesionej opłaty skarbowej
Opłaty
Na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. nr 225, poz. 1635 z późn. zm.)
- - 17 zł, w kasie Urzędu Miasta Szczecin, Pl. Armii Krajowej 1 lub na rachunek bankowy
Bank PKO BP
nr 20 1020 4795 0000 9302 0277 9429
Z dopiskiem: za wydanie zaświadczenia o osobowości prawnej instytucji kościelnej
w przypadku zaświadczenia niezbędnego do uzasadnienia wniosku o udzielenie pomocy
ze środków Unii Europejskiej - bez opłaty
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców - pokój 17.
Komórka odpowiedzialna za załatwienia sprawy
Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, Oddział Spraw Obywatelskich – pokój 14, tel. 91 4303-462, 91 4303-292, codziennie w godz. 8:00-15:00
Podstawa prawna
Art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o wolności sumienia i wyznania (Dz. U. Nr 29, poz. 155 z późn. zm.), art. 14 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 29, poz. 154 z późn. zm.) oraz
w oparciu o art. 217-220 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267)
Lista załączników:
Lp. | Tytuł załącznika | Typ | Rozmiar | Zmodyfikowany |
1 | Powiadomienie o uzyskaniu osobowości prawnej przez instytucję kościelną (zał nr 1) | .doc | 22.5 kB | 2014-10-21, 14:54:43 |
2 | Podstawowe dane identyfikacyjne instytucji kościelnej ( zał nr 2) | .doc | 21 kB | 2014-10-21, 14:54:58 |
3 | wniosek o wydanie zaświadczenia o osobowości prawnej instytucji kościelnej( zał.nr 3) | .doc | 24 kB | 2014-10-23, 14:01:37 |