2012-02-02
Wydawanie rozstrzygnięć dotyczących zbycia nieruchomości Skarbu Państwa
Podstawa prawna:
art. 23 ust 1 pkt. 7, art. 13 ust. 2 i 2a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2014 r., poz. 518 ze zm.)
Warunki, jakie należy spełnić przy załatwianiu sprawy
Wymagane dokumenty:
- wniosek wraz z uzasadnieniem,
- wypis i wyrys z rejestru gruntów,
- wypis z Księgi Wieczystej (jeżeli nieruchomość ma urządzoną KW),
- uchwała Rady Gminy/Powiatu dot. bonifikat (jeżeli dot. wyrażenia zgody na bonifikatę),
- projekt umowy dzierżawy (jeżeli dot. wyrażenia zgody na dzierżawę nieruchomości),
- mapa ewidencyjna nieruchomości,
- inne (w oparciu o konkretne przepisy cyt. Ustawy)
Pozostałe wymogi: brak
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zgodnie z art. 35 kpa: bez zbędnej zwłoki,
• sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego – nie później niż w ciągu miesiąca,
• sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Miejsce złożenia dokumentów: - jednostka odpowiedzialna
ZUW w Szczecinie, Wydział Gospodarki Nieruchomościami
ZUW w Szczecinie Delegatura w Koszalinie
Tryb odwoławczy: brak
Opłaty: brak
Uwagi:
Wymagany wniosek starosty, który na mocy art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2014 r., poz. 518 ze zm.) jest organem reprezentującym Skarb Państwa w sprawach gospodarowania nieruchomościami