ZUW Szczecin. Kołobrzeg. Podpisano kontrakt na budowę pierwszego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej
Kontakt Adresy i wykazy Ogłoszenia Praca Sprawy A-Z
ZUW Szczecin - Centrum prasowe - Aktualności - Kołobrzeg. Podpisano kontrakt na budowę pierwszego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej

2017-03-08

Kołobrzeg. Podpisano kontrakt na budowę pierwszego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej

Dzisiaj w Kołobrzegu podpisano kontrakt na budowę promu pasażersko-towarowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. Kontrakt w imieniu inwestora podpisali Piotr Redmerski, prezes i Andrzej Wróblewski z zarządu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. oraz ze strony wykonawcy Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., Marek Różalski – prezes oraz Mariusz Ronewicz z zarządu tej spółki.

Przy podpisaniu kontraktu byli obecni: Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej oraz Konrad Konefał z zarządu Grupy MARS FIZ.

Prom będzie wybudowany w należącym do Grupy MARS FIZ Szczecińskim Parku Przemysłowym Stocznia Szczecińska, na pochylni Wulkan. Jednostka będzie spełniać wymogi techniczno-eksploatacyjne optymalne dla linii Świnoujście-Ystad.

- W ramach Grupy MARS FIZ dysponujemy potencjałem stoczniowym, dlatego jesteśmy w stanie wybudować prom – powiedział Marek Różalski, prezes spółki MSR GRYFIA.

- Jestem przekonany, że pierwszy prom otwiera cykl budowy następnych – powiedział Piotr Redmerski, prezes PŻB S.A.

- Ze strony ministerstwa, a także grupy MARS FIZ zrobiliśmy wszystko, żeby mogło dojść dzisiaj do podpisania komercyjnego kontraktu – powiedział Marek Gróbarczyk minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. – Teraz już działania leżą w gestii armatora i wykonawców. Bardzo cieszy, że inwestorem jest PŻB, która w tej chwili bardzo dobrze sobie radzi na rynku promowym. Cieszy również, że prom zostanie wybudowany w polskich stoczniach, przez polskich wykonawców – dodał.

- Armator jest doskonale rokującą firmą w branży przewozów promowych. Udało się uratować tę firmę, którą poprzedni Rząd chciał sprzedać obcemu kapitałowi za bezcen – przypomniał szef resortu. - Budowa pierwszego promu to początek odbudowy stoczni szczecińskiej, całego łańcucha dostawców. To także nowy rozdział Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” i jej kooperantów.

Źródło:

Biuro Prasowe MGMiŻŚ


informacje o artykulewersje artykułu
pozycja wytworzona dnia: 2017-03-08 o godzinie: 22:02:17 przez użytkownika Paweł Pacała
ostatnia modyfikacja treści wykonana dnia: 2017-03-09 o godzinie: 08:13:37 przez użytkownika Jarosław Leszkiewicz
publikacja treści wykonana dnia: 2017-03-09 o godzinie: 08:13:37 przez użytkownika Jarosław Leszkiewicz
licznik odwiedzin: pozycję odwiedzono 168 razy.
historia wersji:
2017-03-09, 08:13:37 - Jarosław Leszkiewicz
2017-03-09, 08:12:55 - Jarosław Leszkiewicz
2017-03-09, 08:06:46 - Jarosław Leszkiewicz
2017-03-08, 22:02:17 - Paweł Pacała
cofnij do druku na górę