ZUW Szczecin
Kontakt Adresy i wykazy Ogłoszenia Praca Sprawy A-Z
ZUW Szczecin - Dla przedsiębiorców - Przyznanie statusu zakładu pracy chronionej
Zarchiwizowana wersja publikowanej treści z dnia: 2015-04-13

Przyznanie statusu zakładu pracy chronionej




Warunki, jakie należy spełnić przy załatwianiu sprawy

 

Zgodnie z art. 28 ustawy, pracodawca prowadzący działalność gospodarczą przez okres co najmniej 12 miesięcy, zatrudniający nie mniej niż 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy i osiągający wskaźniki zatrudnienia osób niepełnosprawnych, o których mowa w pkt 1, przez okres co najmniej 6 miesięcy, uzyskuje status pracodawcy prowadzącego zakład pracy chronionej, jeżeli:

  • wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynosi:
    • co najmniej 50%, a w tym co najmniej 20% ogółu zatrudnionych stanowią osoby zaliczone do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, albo
    • co najmniej 30% niewidomych lub psychicznie chorych, albo upośledzonych umysłowo zaliczonych do znacznego albo umiarkowanego stopnia niepełnosprawności;

 

  • obiekty i pomieszczenia użytkowane przez zakład pracy:
    • odpowiadają przepisom i zasadom bezpieczeństwa i higieny pracy,
    • uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy, pomieszczeń higienicznosanitarnych i ciągów komunikacyjnych oraz spełniają wymagania dostępności do nich,

 

  • jest zapewniona doraźna i specjalistyczna opieka medyczna, poradnictwo i usługi rehabilitacyjne;

 

  • wystąpi z wnioskiem o przyznanie statusu pracodawcy prowadzącego zakład pracy chronionej.


Jakie dokumenty należy złożyć

wniosek pracodawcy adresowany do Wojewody Zachodniopomorskiego, zawierający:

  1. dokładną nazwę i adres zakładu ( z podaniem siedziby i miejsc wykonywania działalności gospodarczej)

  2. informację o prowadzonej działalności gospodarczej (branża, profil produkcji, itp.),

  3. informację o zatrudnionych osobach niepełnosprawnych (rodzaje schorzeń),

  4. tabele ilustrujące zatrudnienie celem udokumentowania prawidłowości wyliczenia wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych – za okres co najmniej 6 m-cy poprzedzających datę złożenia wniosku (wg wzoru zamieszczonego w załączniku nr 1)

  5. oryginał decyzji Państwowej Inspekcji Pracy – Okręgowego Inspektoratu Pracy potwierdzającej, że obiekty i pomieszczenia użytkowane przez zakład pracy odpowiadają wymogom określonym w art. 28 ust. 1 pkt 2 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,

  6. informację o sposobie zapewnienia doraźnej i specjalistycznej opieki lekarskiej oraz poradnictwa i usług rehabilitacyjnych (kopie: umów o pracę z personelem medycznym wraz z zaświadczeniami o uprawnieniach do wykonywania zawodu, a w przypadku zatrudnienia pielęgniarki prowadzącej indywidualną praktykę zezwolenie na wykonywanie tej praktyki wydane przez właściwą ze względu na miejsce wykonywania praktyki Okręgową Radę Pielęgniarek i Położnych : umowy zawartej ze specjalistyczną placówką świadczącą opiekę medyczną i rehabilitacyjną wraz z wykazem tych usług, a w przypadku prowadzenia przez zakład własnej przychodni również decyzję wojewody o wpisie do rejestru podmiotów leczniczych, przy czym pielęgniarka zatrudniona w takiej przychodni nie musi posiadać zezwolenia, o którym mowa wyżej), a także oświadczenie o zapewnieniu dowozu pracowników do lekarzyi na zabiegi rehabilitacyjne,

  7. kopię wyciągu z Krajowego Rejestru Sadowego o wpisaniu spółki lub spółdzielni do odpowiedniego rejestru sądowego oraz odpis aktualny z tego rejestru, lub zaświadczenie aktualne o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, a w przypadku prowadzenia działalności podlegającej koncesjonowaniu - koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej wydaną przez odpowiedni organ ,

  8. kopię aktualnego zaświadczenia Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego o nadaniu numeru REGON,

  9. kopię decyzji Urzędu Skarbowego w sprawie nadania numeru identyfikacyjnego podatnika (NIP) oraz kopię aktualnego wniosku o potwierdzenie nadania NIP (druk NIP-5),

  10. dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

 

Dokumenty załączone do wniosku winny zostać uwierzytelnione przez osobę uprawnioną do reprezentacji podmiotu.

 

W jakim terminie załatwiana jest sprawa

Termin załatwienia sprawy wynosi do 30 dni.


Gdzie należy złożyć dokumenty

 

Wydział Spraw Społecznych
Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie
ul. Wały Chrobrego 4
72-502 Szczecin


Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00
pokój 61, 62
tel. 91 43-03-490, 91 43-03-455
fax 91 43-35-531


Tryb odwoławczy:

Stronie przysługuje odwołanie do Ministra Pracy i Polityki Społecznej za pośrednictwem Wojewody Zachodniopomorskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.


Opłaty:

 

Opłata skarbowa od czynności urzędowych:

  1. wydania decyzji administracyjnej - 10,00 zł
  2. od odpisu, wypisu, kopii - 5,00 zł (od każdej pełnej lub zaczętej stronicy )
  3. od zaświadczenia - 17,00 zł


Wpłaty należy dokonać:

  • gotówką w kasach Urzędu Miasta Szczecina, Pl. Armii Krajowej 1

  • w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy:
    Urząd Miasta Szczecin, Pl. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin
    20 1020 4795 0000 9302 0277 9429
    tytułem: „opłata skarbowa za .............”

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014 r., poz. 1628 z późn. zm.).



informacje:
treść opublikowana dnia: 2015-04-13 o godzinie: 13:51:59 przez użytkownika Piotr Pieleszek

cofnij do druku na górę